حوزه علمیه دارالعلوم دیوبند، یکی از حوزه های علمیه تاریخی شبه قاره و مرکز دینی دیوبندی ها، ممنوعیت گروه جماعت تبلیغی در عربستان سعودی را محکوم کرد.

شیخ الحدیث مولانا مفتی ابوالقاسم نعمانی، رئیس حوزه علمیه دارالعلوم دیوبند در بیانیه خود از ممنوعیت گروه جماعت تبلیغی توسط دولت عربستان ابراز نگرانی کرد و گفت: مولانا الیاس شیخ الهند بنیانگذار گروه جماعت تبلیغی، یکی از شاگردان مولانا محمود حسن بوده است، وی گروه جماعت تبلیغی را تأسیس کرد و این مجاهدت خالصانه وی از نظر بزرگان دین به لحاظ دینی و عملی بسیار مفید بوده است.

وی با بیان اینکه گروه مذکور علیرغم اختلافات جزئی، بر سر رسالت خود کار می کند و کار دینی این گروه در سراسر جهان اسلام گسترش دارد، اتهام شرک، بدعت و تروریسم علیه این گروه را مطلقاً مخالف با روحیه گروه جماعت تبلیغی و و ابستگان این گروه دانست.

حوزه علمیه دارالعلوم دیوبند این امر را محکوم می کند و از دولت عربستان می خواهد که در تصمیم خود در این زمینه تجدید نظر کند و از بوجود آوردن چنین کارزاری علیه گروه جماعت تبلیغی خودداری کند.

لازم به ذکر است، چند روز پیش گروه جماعت تبلیغی در عربستان ممنوع شد. علاوه بر این، وزارت امور دینی عربستان به ائمه مساجد دستور داده که در خطبه های نماز جمعه خود از جماعت تبلیغی صحبت کنند و به مردم بگویند که این گروه در واقع دروازه ای برای ورود تروریسم است.

کد خبر 10851

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 10 =